Wednesday, January 28, 2009

_mAmUtik iSLAnD_

Ari ni ak bgun awl btol kul 4 pg 2..smgat 2 bgun pg2 wat kan roti tok diorg,aka dibantu oleh liya..heheh rjin tau die bgun tolong ak..nad pulak sebok wat megi goreng die,satu bekas besa lg 2 kteorg bwk..wawa, kul 6.30 dh trun kat bawah cz diorg ckp bus ade kul 6.45,tggu pnye tggu last bus smp kul 8.00,haha x pe la sabar 2 kan separuh drpd eman..kteorg 24 org semua nye..dah smp kat jeselton 2 smpat la bergambar jap cntik gak view die..nak nek boat g sane bhagi 2 so satu boat 12 org..ak yg 1st trip nye..semua muke axcited je..almaklumlah dah la kempunan nk g pulau ni kan..dr c 2 k mamutik amik mase lebih kurang 10 minit x lame mane la..abg saiful yg handle kan kteorg paki die nye boat la die pon ok je agak sporting..

Smp tem yg dituju,fuh subhanallah cantik sgt tem die tau..nmpk semua yg kad dasar laut 2..pertame kali ak tgok sblm ni pnh gak tgok kat pulau pangkor tp ni lg menarik tau..smp2 je kteorg dok jap pastu g tukar baju,dh x saba dh ak ni tgok air yg biru 2..akhirnya tercapai gak hasrat ak n mek nk blja kat sini n g pulau2 yg ade..kate org dimana ade ushe di situ ade jalan,heheh poyo betul..nila 1st time ak snowkling..huh best gle nmpk semua ikan n ape yg ade kat dasat laut 2..indah sungguh ciptaan Tuhan, mmg pgalaman paling menarik la bg ak..Iallah ade pluang lg ak nk kepulau yg lain lg nnti dah abis blja ntah ble ak leh dtg sini lg so gune kn la pluang yg ade ni sebaiknya..tp past mandi semua 2 baru la sakit sini sakit sane,,kaki ak abis luke2..kna batu karang n batu2..hehe x pe la jnji ak puas..buh minyak gamat bek la..kteorg grk kul 5..pas tu g mkn kat ikan bakar..best mmg best,mlm p lg semua kepenatan..



ak yg serius..haha


ak, helmi & ila


gadis-gadis..


ak tetap ak


peace!!


_mamutik island_



on da boat

1 comment:

adiylia majid said...

bil, bestnye g pulau!
aku nnt bulan 4 nak g sbh gak ngn member2 uia.
6 hari.
suggest la tempat2 best kat sbh.