Thursday, February 2, 2012

The Answer Is

Assalamualaikum....

semoga hari ini lebih baik daripada semalam sahabat... sekadar berkongsi setiap detik dan masa termasuk pagi ni aku masih lagi berfikir mengenai sesuatu.. aku pasti ada antara kalian juga penah merasainya..bagai mimpi tapi ini adalah realiti... hanya padanya aku mengadu untuk mencari jawapan yang pasti..aku sering mencari jawapan daripada pertanyaan tersebut. pada pagi yang indah ini hati tergerak nak bukak buku yang dibeli tapi belum habis dibaca.. kebetulan bahagian yang aku berhenti sebelumnya m/s131, hari ini aku terus menyambung pembacaan pada helaian seterusnya di barisan-barisan akhir tertulis sesuatu yang menyentuh hati mungkin ini jawapan yang aku cari.

terakhir, jawablah seluruh tawaran perkahwinan yang datang pada kita, seideal atau sesederhana apa pun tawaran itu dengan jawapan ini

         
"saya tidak begitu saja menolak atau menerima, namun beri saya waktu untuk solah istikharah. biarlah petunjuk Allah yang akan menjawab ajakan ini"

lalu tunaikan istikharah sesuai sunnah Rasulullah. Jangan putus-putus menunaikan itu hingga hati anda dilapangkan untuk memilih satu dari dua jawapan, menerima atau menolak.

the answer is........







No comments: