Friday, November 26, 2010

pEtAnG yG mEnDuNg

eheh...allo blog..lame x coret kn my daily rutin kan..hehe, time minggu exam ari tu ade je tgn ni gatai dok menyinggah..apasal ek..huhu...so ptg ni saje la..asik on9 je smp dah x tau nk buat ape..page sape2 je ak lawat..dok tgok pic org..hehe..tgal lg dua hari je ak nk melanggah meninggalkan kamar yg usang ni..hehe..

sedar x sedar ak tggal 1 sem je la kat sini..x sangge..tanpa disedari..pecam celik,pecam celik dah x lame lg kan...mcm2 cte, mcm2 peristiwa, mcm2 kejadian..huhu kehidupan mcm roda..kdg2 kte kat atas,kdg2 kte kat bawah..sepanjang bade kat sini mcm2 ak blja erti hidup, erti rindu, dan mcm2 lg...tp sebenarnya byk lg yg perlu ak tempuh..perjalan idup yg masih pnjg..iALLAH klu pnjang umur...ini baru sikit x smp separuh pon klu diikutkan usia ini..hihi..ble ak pk2 balik,walaupun dah usah utk menjadi yg terbek, namun byk lg yg perlu ak perbaiki..ak masih perlu utk berusaha utk menjadi hamba, anak, sahabat yang baik buat mereka semua...mgkin ats kelemahan diri ini...huhu..bermadah pujangga pulak..tp x kesah la tu yg sdg ak rasekan...

sbg hamba Allah
kdg2 ak leke..leke dlm menjalankan tanggungjawab ak sebagai hamba..ya ALLAH ak mohon keampunan dr Mu..sesungguhnya ak hanya hambaMu yang lemah..berikan ak kesempatan utk memperbaiki kelemahan diri ini..



as a daughter
ayah n mama...pengorbanan kalian begitu besar sekali...namun anakmu ini masih sedang mencuba utk membalas segala jasa yg telah kalian berikan...moge ak diberi kesempatan utk membalas sepenuhnya..
terima kasih ibu, terima kasih duhai ayah
lahirku ke dunia
ku disambut penuh syukur
bisikan azan ke telinga
hikamah kalimah nan luhur
lahirku ke dunia
ku diasuh mengenal Allah
ku diajar sebut namaNya
juga nabi rasul mulia
salam sayang ayah dan ibu
mendidik ku tak pernah jemu
halalkan lah makan minumku
maafkanlah salah silapku
tanpa maaf dan juga restu
hidupku jadi tak menentu
tiada yang lebih bernilai
dari pengorbanan yang suci itu
tak berdaya aku membalasnya
moga ku jadi anak yang bertakwa

terima kasih ibu, terima kasih duhai ayah
Jasamu oh ayah dan ibu
akan ku kenang selamnya
hidup saling berkasih sayang
membina keluarga bahaia

pada mu Allah aku berdoa
pada Mu jua aku meminta
rahmatilah ibu ayah tercinta
apunilah dosa- dosa mereka
panjang umur, murahkan rezeki
sejahtera dalam ketaatan
moga berbahagia di dunia, di akhirat
beroleh syurga
daku mengharap redha mu ibu
juga redha darimu ayah
hanya itulah yang ku pintu
agar hidupku lebih bermakna
terima kasih ibu, terima kasih duhai ayah

they are...the reason why i'm alive... &the reason for me to survive!

as a fren

sory klu slame bkawan ak tidak menjadi kwn yg bek buat kalian..thanx cz sllu ade same2 ngn ak..hope kte still kwn smp ble2..ak syg korg semua..byk sgt memory yg kita cipta..hehe..bg yg tiada dlm gmba..anda tetap kwn sy..huhu

 .::BESTKID::.mimier gmba ko edit, cantik tq

 mELakA@ KuIM

.::Ums, Sabah, Borneo::.

KunDasang

3 comments:

a.M.i.R.a said...

will miss all da time dgn korg...**

_vl!8vN_ said...

huhu..me 2...

:: noremy anak rahmat :: said...

blogwalking & follow.......
(^_^)